lördag 7 augusti 2010

En säl i Kåge

För övrigt tyckte jag att det var lite fint när jag i Norran (jag läser vissa norrlandstidningar på internet eftersom jag känner att verkligheten är lite verkligare där) denna morgon läste att det siktats en säl i Kågefjärden. Månne är det väl ingenting att hurra för. Men då finns det ändå sälar fortfarande. Jag som boende i inlands-Uppland möter knappast några sälar i min vardag. Det är fullt möjligt att sälarna en dag tar slut och det helt utan att jag märker något utav det. Därför känns det lite fint när man får det bekräftat att de fortfarande finns ibland oss. Speciellt efter allt man hört om fiskdöden i Moskoselet. Vem vet om sådant kan sätta sig även på sälarna?

Säl siktad i Kågefjärden

1 kommentar:

  1. Själva Norran kan också ses som en referens till världens bästa bok, i vilken denna tidskrift finns omnämnd rent ohemult många gånger (den som kommer på vilken världens bästa bok som åsyftas äger). Boken är för övrigt genomgående vemodig. Du borde läsa den. Alltså är det idiotiskt av mig att inte skriva ut titeln. Men det är väl så det är.

    SvaraRadera