torsdag 5 augusti 2010

Som en förklaring


Jag kände att det blev lite mastigt med mitt finkulturinlägg så jag ska mjuka upp lite igen. Det måste ju finnas någon balans i eländet. Jag håller ännu på att lära mig vilka tongångar man egentligen bloggar i och vad man ska skriva. Jag tänkte att bloggen i längden kunde tjäna som en hjälp åt folk som vill bli lite mer vemodiga.

Inte för att jag skulle vara särdeles bra på det. Skulle knappast kalla mig auktoritet ens en gång. Men ingen annan gjorde något och som jag har väntat!

Som jag har googlat och väntat, väntat och googlat. Helt resultatlöst. Inga ordentliga självhjälpsbloggar för den rätta intellektuella sinnesstämningen. Så därför får jag göra mitt bästa jag då.

Idag har jag givit blod, varit på banken och strosat på kyrkogården.
Så lever jag mina dagar. Kände mig som en gammal tant för att jag var på banken och skötte mina bankärenden (inte via webben). Dessutom lånade jag chic lit på biblioteket efteråt. Nu ska jag mest luta mig bakåt i fåtöljen och se lite lätt uttråkad ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar