måndag 28 februari 2011

glad och kvick

Det ligger något rent vämjeligt över det hela:

För kunds räkning söker Proffice en glad och kvick administratör till statligt verk i Uppsala. Du kommer att vara en mycket viktig länk i kundens ärendehantering och arbeta under eget ansvar.

[...]

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. För tjänsten är det av vikt att du i tidigare arbeten alternativt studier har kunnat påvisa en god planerings- och organisationsförmåga. Du är stresstålig och kan snabbt skapa dig en överblick och prioritera ditt arbete. Dina arbetsuppgifter sköter du effektivt och noggrant. Om du dessutom kan bidra med humor och glädje i arbetet kan du vara den vi söker!

4 kommentarer:

  1. Tjenare tjenare.Hejsan hoppsan.
    Låter som dom söker en karaktär från en svensk gammal pilsnerfilm.

    SvaraRadera
  2. Håller med Dan. Ska du söka? Jag tycker att det skulle vara fint med en lite melankolisk administratör. Som bidrar med humor och vemod i arbetet.

    SvaraRadera
  3. Dom säger att det är dåliga tider! Det tycker inte jag! Jag tycker det är strålande tider, häääärliga tider!

    Jag söker i regel inte administratörsjobb. Inte därför att jag inte skulle vilja jobba som det. Problemet är att de tenderar ha ganska låga kompetenskrav. Alltså inte så mycket formella krav mer än att man gått ut gymnasiet. Det gör det paradoxalt nog svårare att få jobben eftersom det blir en sån stor anstormning av människor som söker tjänsterna (de lever ju upp till kraven), där många har ytterst vida och omfattande erfarenheter av administrativt arbete. Jag är ju liksom mer nischad.

    Istället ska jag söka jobb på Försäkringskassan. De söker nu arkivassistenter för att "påbörja omfattande ordnings- och förteckningsarbeten vid Försäkringskassans centralarkiv". I annonsen säger de:
    "Vi söker engagerade medarbetare som vill göra verklig skillnad för människor och samhälle."

    Det tycker jag är lite lustigt.

    SvaraRadera
  4. Ha ha.Skapa ordning i Försäkringskassans centralarkiv,låter lite som Palmes mordutredning i omfattning.

    SvaraRadera