tisdag 8 november 2011

8/11-11



Jag verkar ha blivit tystare.
Jag har haft semester. Det här är mitt favoritkafé i Köping, ty staden är en god fikastad. Det är för övrigt det enda foto jag tog under hela semestern. Jag har tröttnat på att ta fotografier. Många andra gör det, och bättre än jag. Jag har ingenting att visa. Där satt jag i alla fall igår och läste en bok av Karin Juel. Kärleken segrade till sist, och det var ju för tur.

Västerås, smärtar det mig att säga, är inte en lika bra fikastad. De flesta ställena känns oerhört hippa. Sådär så att man går dit och dricker latte med polarna, inte sitter för sig själv och läser romaner.

jag säger inte så mycket men tänker en hel del.

5 kommentarer:

  1. Du har rätt. Västerås är inte den bästa fikastaden. Din cafébild är fin och jag tyckte om ditt Köpingreportage du gjorde förut. Vilket påminner mig om att jag borde ta mig tid att besöka Köping som turist någon gång, och inte bara svischa igenom med landstingets personaltransport.

    SvaraRadera
  2. Fladdrar gardinerna? Har de kanelchokladkaka?
    Tag mig dit någon gång.

    SvaraRadera
  3. Karin Gris: Landstingets personaltransport låter skumt, som att det är en tågvagn med förspikade fönster, eller ett lastbilsflak. En av Kolbäcks faktiska fördelar är att det är relativt nära både till det idylliska Köping och till Västerås där det faktiskt händer saker.

    Elin: Jag blir orolig över att höra om att du har börjat ha kanel i kakor. Tydligen är det närmast som att ha ättika eller vinäger att baka med kanel.

    SvaraRadera
  4. August: Här försöker man visa sina sympatier. Men det går int nå bra.

    SvaraRadera
  5. Na, det är faktiskt också ett sätt att se Västmanland. Man beställer taxi på samma sätt som sjuktransport, och så kan man få åka omkring med små damer och herrar som ska till eller från sina rehabaktiviteter och läkarkontroller och vad det nu kan vara. Fantastiska omvägar kan det bli. Fast nu när jag tänker på det var det länge sedan jag fick sånt fint sällskap. Och det blir mer och mer sällan jag åker, sitter mest på mitt rum. Kolbäck var det många år sedan jag besökte.

    Jag blev lite nyfiken på Elins kanelchokladkaka, jag. Aldrig hört talas om, men skulle kunna vara gott.

    SvaraRadera