torsdag 16 juni 2011

Ibland tittar jag till platsannonserna


"Talangjägarna söker för kunds räkning en arkivarie. Kundföretaget som du kommer att arbeta på verkar i en väldigt internationell miljö och sitter i mycket spektakulära lokaler i Stockholm city."

Att Talangjägarna är ett icke förtroendeingivande namn (bara en sån sak som att en jägare väl oftast dödar sitt villebråd gör mig osäker) eller att en internationell miljö borde vara något absolut och därmed inte kan vara "mycket internationell" (tror jag) glömmer jag när jag tänker på hur spektakulära [dvs. mycket spektakulära] lokaler de måste ha. Jag har visserligen ett jobb redan. Men är det något lansfiskalen i Västerås saknar är det mycket spektakulära lokaler. Man kan nästan säga att våra lokaler är ordinära.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar